måndag 26 januari 2009

Före, Efter

Har ju lovat att lägga ut före- och efterbilder på hur det har blivit nu när tandställningen sitter i. Fick tid över idag då jag är dålig och gick hem ifrån jobbet. Har försökt att ta bilder ur samma vinkel så man kan jämföra. Var krångligt men lyckades ganska bra ändå.
.


Före


Just nu


Före (samma dag jag satta in den tror jag)


Just nu


Före (Den dagen jag satte in räls på nedre tänderna)


Just nu
.
.
Som ni ser har ganska mycket hänt. Detta har skett på ca 5 månader. Satte ju in tandställningen den 11 september.
.
.

8 kommentarer:

  1. hur länge har du haft tandställning nu? hur länge kommer du ha?

    SvaraRadera
  2. Den första frågan kommer jag inte ens att svara på. Det är för uppenbart.... (Om du tittar på meningen ovanför där du klickade för att skriva din kommentar så ser du)...
    Fråga två: Det är sagt 1,5 år. (ett och ett halvt)

    SvaraRadera
  3. du borde be dem slipa på tänderna så att det blir ett jämt linje i överkanten på underkäken osv. då kommer tänderna se PERFEKTA ut. jag hade tandställning i och då bad jag göra det på mig efteråt. jag älskar mitt smile nu! Men du får jättefina tänder iaf! :P

    SvaraRadera
  4. Till anonym ang slipning: Har tänkt på det då ena min framtand gått av längst ner. Även en va mina nedre framtänder har gåt av. Jag har sköra tänder och i tonåren minns jag har jag bet av några flisot. men just den där övertanden skall jag tänka på. Fråga dom nästa gång jag är där...

    När du tog bort din tandställning? Blekte du dina tänder efteråt? Har tänkt på att det borde ju vra missfärgningar eller i alla fall olika färger på tänderna...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nej det gjorde jag inte. Det var många år sedan men jag funderar på att göra det nu... När man har råd. Jag hade däremot denivit i min bettskena när jag sov några gånger och mina tänder blev märkbart vitare! Jag rökte då men fick inga fläckar. De slipar ju bort allt lim från tandpluttarna när man tar bort dem. (då blir det lite vitare.) Kram

    SvaraRadera
  6. Till anonym ang denivit.
    Är det en tandkräm elelr som du hade i skenan?
    Annars finns det ju blekmedel på typ Maxi. ja ghar ett som ligegr och skräpar någonstans. Tror dte funkar. Kankse lite dyrt att göra det hos tandläkare. Skall nog först testa alla hemagrejer som är billigare=)

    SvaraRadera
  7. Hello Marlene,

    I just found out that you had to wear braces some time ago.

    As I am thinking about getting braces as an adult I would like to share some questions and experiences with you.

    So please contact me through my e-mail adress: simonegraf28@gmx.de.

    I am looking forward to receiving your reply - many thanks in advance.

    Simone

    SvaraRadera
  8. Jag satte in min räls på underkäken igår (övre nästa tisdag) och jag är 22 år. Skönt att läsa flera stycken vuxna som gått igenom det jag ska gå igenom för jag är nervös och har handen för munnen..

    SvaraRadera